Thursday, 7 February 2013

Adab


Saya harap dalam menulis blog tentang makan²
Saya tak ter-lupa diri dan ter-komplen lebih atau ter-hina  makanan
Kalau saya tersandung di situ, mohon ingatkan, terima kasih

30 perut lapar:

ishy77 said...[Reply to comment]

betul..InsyaAllah kadang2 kala terlupa & terleka.Terima kasih kerna mengingatkan yo KOG

DrSam said...[Reply to comment]

Masa kecil-kecil mak selalu berpesan, nasi yang jatuh kat atas meja kutip, nasi dalam pinggan habiskan dan nasi kat tangan (jilat) sampai licin...kalau tak nasi nangis...pesan memesan amalan baik.

mokjadeandell said...[Reply to comment]

Be silent too when you chew your food..no Nyum nyum nyiap nyiap sluuurp..pesan mak makcik.

kakngah said...[Reply to comment]

kalau ankaku komplen aku masak tak sedap.. aku jwp - nak makan.. makan. tak nak makan, sudah!
kijam kah aku?
hahaha!!
tapikan.. dah namanya air tgn mak.. tak sedap pun jd sedap tau....

Nizam.Ariff said...[Reply to comment]

Ko kena cari tempat makan yang sedap2 je .... yang kurang sedap tak yah masuk la kut...

tasekM said...[Reply to comment]

anak aku ada satu perangai.
kalau aku masak tak sedap, dia bising.
kalau sedap pun bising.
sedap... sedap...

semak perut aku.




.

Tijah said...[Reply to comment]

aku penah makan tak sedap kat kedai. tak abis. akak tu masa kira tanya "nape tak abis tak sedap ke dik?"

sedap kak. cuma saya tak sihat hari ni.

keluar je kedai cepat2 cari burger. lapa oiii...

eh sorry. dah abes taip baru perasan mcm tak kena je ngan topik kan. ngee.

kucingorengemok said...[Reply to comment]

@ishy77
tak berani tulis buruk, kalau tulisan kita melingkupkan punca rezeki orang macam mana nak jawab nanti

kucingorengemok said...[Reply to comment]

@DrSam
dah tua pun saya masih buat semua :) ... kita ingat "orang tua² kata" padahal dah berkurun nabi yang ajar kan

kucingorengemok said...[Reply to comment]

@mokjadeandell
hahaha, betul mamason! mulut kasi katup :|

kucingorengemok said...[Reply to comment]

@kakngah
aku masa budak dulu pun tak reti komplen kalau mak masak

dah tua memang tak komplen lah, mak dah tak masak, dah mati, kikikiii

kucingorengemok said...[Reply to comment]

@Nizam.Ariff
kalau dah termasuk yang tak sedap tu, tak masuk blog lah... atau olahan ayatnya berkias banyak bunga², hehe

kucingorengemok said...[Reply to comment]

@tasekM
tu dah kira default dia la tu, kasi makan apa pun bising, agak tak makan pun bising

kucingorengemok said...[Reply to comment]

@Tijah
aku pun pernah disoal siasat orang kedai kenapa tak abis, aku jawab 'saya tak reti, tak kena dengan selera saya' (ini tak kira hina makanan kan? tekak aku yang salah, bukan makanan)

tetiba dia melancarkan explanation kenapa masakan dia rasa gitu-gini

err, ok, bye kak *dan tak kembali lagi*

Kniedaz said...[Reply to comment]

saya kalau makan kat mana2, saya bedal je..kalau tak sedap saya tak makan..tu je...sama2 kita ingat -mengingati ya KOG

Daddy Ziyyad said...[Reply to comment]

Terima kasih atas tazkirah ini...

Saya rasa, kita blogger tak komen makanan,tapi komen tukang masaknya/owner restoren..Itu pun lepas kita keluar dari restoren dan bila start menulis ;)

amirah said...[Reply to comment]

kalau puji dulu kias2 sana sini belok sana sini pastu komen sikittt boleh kutt..err, saje nak bg komen positif *positif la sangattt*

littlehumblelynn said...[Reply to comment]

Betul!
Betul!
Betul!

Tp rasanya kalo servis mantap,rega reasonable-kalo mknn x berapa nk sedap pon-kita x terasa sgt :))

kucingorengemok said...[Reply to comment]

@Kniedaz
ye, bedal je lah, kalau teruk sangat diam-diam letak tepi, hehe

kucingorengemok said...[Reply to comment]

@Daddy Ziyyad
dalam kedai ke luar kedai tu technicality je tu, hehe

kucingorengemok said...[Reply to comment]

@amirah
haha... boleh kot, yang tak molek terus kata 'tak sedap!' depan-depan pemakan

kucingorengemok said...[Reply to comment]

@littlehumblelynn
betul, layanan dan suasana pun main peranan kan :)

makcikkantin said...[Reply to comment]

Makanan layanan persekitaran jadi faktor utama.....kalau tak ada food review x ada improvement la kan?...tak tau nk ckp apa...

azieazah said...[Reply to comment]

Ya.. kalu sedap makan banyak, kalu kurang sedap makan sikit.

hehehhe

~ Cik Azz ~ said...[Reply to comment]

Arwah abah selalu cakap, kalau sodap, makan banyak.. Kalau tak sodap, makan sikit...

Sayapun kurang berkenan dgn sikap suka menceceh macam tu.. Lebih2 lagi kalau makan kenduri, ada je yang suka komplen itu ini.. haiihh..

cimöt said...[Reply to comment]

syukur dgn ape jua rezeki..

zixol said...[Reply to comment]

lama dah xnyinggah sini

Sharinginfoz said...[Reply to comment]

Sama2 le kita ingat mengingati

NEKCIK said...[Reply to comment]

Kalau makan free tu takyahlsh nsk bising bising...tapi kalsu yg kita bayar tu tak semenggah arah rasanya tu mmg bisinglah sesama sendiri...sbb duit ke

arif mardiyanto said...[Reply to comment]

betul betul betul .. :)