Tuesday, 27 April 2010

Pisang salai

Siapa suka buang² anak kat depan surau/mesjid/tong sampah/dalam jamban,
atau siapa yang suka cucuh/tempeleng/terajang/banting anak kat dinding sampai jadi cacat/sayur/mati,
kita salai je

30 perut lapar:

Lya Colours said...[Reply to comment]

errr saya x penah makan
how it taste huh

myoliza said...[Reply to comment]

dulu2 makcik saya suka buat pisang salai bila time raya,..skang jarang jumpa dh ;-D

DrSinga said...[Reply to comment]

hasil kutipan berhujung minggu??

Ejamaria said...[Reply to comment]

aku tengah imagine... camne gak nye klu diorg kena salai? salai bawah matahari je ke? nak salai atas bara... atas bara lagi extreme kot? hahaha...

Ismail Fitry said...[Reply to comment]

terliur...

indahhouse said...[Reply to comment]

salam KOG,
macam penah makan pisang salai nih. sedap,kan?
biarlah diaorang kena salai kat akhirat nanti. huhu

linahilmin said...[Reply to comment]

tak sker pisang salai, rasa asap!!!
tp hubby suka giler, pantang nampak mesti nak beli, errr.. sah2 dia membesar di johor!

cikmilah said...[Reply to comment]

cik kak, ada extra tak?? nak nak!!!!

nizamsani said...[Reply to comment]

lama tak makan pisang salai.

bujal X said...[Reply to comment]

daging salai dengan keli salai lagi besh!! masak lemak cili api~~

pisang salai ni makanan musafir..tahan lama..

tunbegia said...[Reply to comment]

kita salai benda yang boleh disalai, kehh

miloais said...[Reply to comment]

sedapnya pisang salai....
yummmm yummmmm

err... nak salai orang???
salai pakai bara lagi bestkan???
hehehehe

tasekM said...[Reply to comment]

kalau pisang tanduk tu disalai... mencarut tak rupanya...? hahaha...

:P



.

yuyee cap limau said...[Reply to comment]

pisang salai??cam ngeri je nk makan..gluppp..

hazila said...[Reply to comment]

Kita suka.....

Sakinah said...[Reply to comment]

Saya pernah makan pisang salai.. sedapppp! saya sangat suka.

rezeki said...[Reply to comment]

KOG

dulu kalau balik kg lalu pekan air hitam, tak sah kalau tak singgah beli pisang salai ni hehe

lagi satu yang goreng tu pun sedap

laaa ni, terus berdesup je kat highway hehe

Ayu said...[Reply to comment]

my favourite ni!!..kalau balik kampung, mesti beli kat air hitam..
rasa asap2..gitu..tapi selalu pisang salainya dah hitam..susah dapat yang fresh punya macam kog punya tu..

nas said...[Reply to comment]

sedap pisang salai ni..tapi mcm mana lak rupanya orang salai..hehe

PUTUBAMBU said...[Reply to comment]

iye...kit salai je sampai jadi hitam rentung gitu..

tapi kita tak suka pisang salai gini..tak suka ngan bau dia..

kalau kerepek pisang salai ok jek

DrSam said...[Reply to comment]

nampak semacam aje, tapi makan sedap tu

ashley said...[Reply to comment]

sokonggggg..penyataan ko tuh!
tapi pisang salai tu bok mai sini..sedappppp

kucingorengemok said...[Reply to comment]

Lya - rasa pisang, manis, kelat² sikit, asap² sikit - tapi manisnya lebih

Myoliza - kat johor banyak

DrSinga - hujung minggu terbengkalai di depan tv kerana tak larat jjcp memandangkan penggangku kerem

Ejamaria - masuk dalam peti macam ayam golek tu pun ok gak, haha, menitis² ayaq dia (sadistnya aku!)

Ismail - hehe kesian orang jauh

Indah - salam... betul gak tu, bukan kerja kita menyalai dia orang kan

Linahilmin - haha, teruk orang tepeng tak suka pisang salai

kucingorengemok said...[Reply to comment]

Cikmilah - alaa takde lebih la, sorry

Nizam - buat je sendiri

Bujal - alamak sedapnya daging salai masak lemak! kan dah nak :p

Tun - macam² boleh salai tu

Miloais - macam bakor sate tu, bila kering skit titis²kan minyak kasi api naik, hahaha, kejam!

Makji Tas - idok le ko salai sebijik besor gitu kan, hahaha

Yuyee - tak pernah makan ye? jangan terpengaruh dengan rupanya :)

kucingorengemok said...[Reply to comment]

Hazila - manis, murah, nyumm

Sakinah - kita puunnn

Rezeki - haah lah, hi-way tu membuat semua orang lupa kat air hitam dan batu pahat, kesian kita orang

Ayu - aihh, takde freshnya kak, tu pun beli kat parit raja

Nas - aku agak orang salai tak berapa sedap dipanjang la

Putu - oh ye, tu sedap juga... tapi susah skit nak jumpa tu

DrSam - dah pernah rasa tak?

Ashley - hehe, abih doh! :)

afendi ariff said...[Reply to comment]

kdg2 ada rasa asap.

kikin_78 said...[Reply to comment]

SOKONG!!!! idop KOG! idop KOG!
*erks...tp ai X mkn pisang salai bau asap daaaaa*

makcikkantin said...[Reply to comment]

ya ya kita salai dia orang kat tong sampah tepi kubur...pisang salai tak pernah makan

kucingorengemok said...[Reply to comment]

Afendi - dah namanya pun salai

Kikin - cis, johor belot!

McK - takpe, orang utara tak makan pisang salai, dimaafkan :)

cikwawi said...[Reply to comment]

sabtu lepas balik kampung sampai umah mak dah sedia pisang salai goreng .. sedap seyyy mak masak.. huhuhuhuuu...