Friday, 19 March 2010

Mi racun


Mi racun

Mi racun ni produk istimewa dari Batu Pahat sejak tahun 1970-an lagi. Buat dari kuah tomato dan sup kambing, rasa dia sikit-sikit macam kombinasi mi bandung dan mi rebus,tapi lebih tomato-ey. Saya agak mi ni dapat nama "racun" sebab dia pedasss gila, siapa tak tahan memang rasa macam termakan racun. Kot. Masa kecik-kecik dulu menjejes air liur je la tengok orang makan sebab tak tahan pedas. Rasa sesudu pun dah nak nangis. Sekarang steady je. [Catz, ko takyah try].

Dulu-dulu kedai yang sedap kat Jalan Sultanah. Sekarang dia dah pindah ke Jalan Rotan Tunggal, Taman Seri Jaya. Sila carik.

21 perut lapar:

DrSinga said...[Reply to comment]

1970-an...
'lama' tu...

fmina08 said...[Reply to comment]

uiks..takotnyee nk makan..kang betol2 ada racun..kn mkn smecta lagik!!!!xpon trus wat gastro washout!!! wakakakaka

Sakinah said...[Reply to comment]

macam kaw2 saja ni...mesti sedap..

Beattey said...[Reply to comment]

Ya Allah...lazatnya....

harus ku cari resepi mi racun nih...

hantumakan said...[Reply to comment]

aku pernah try skali, tak seswei ngan jiwa aku.. :)

@xiM said...[Reply to comment]

tak mau la makan..
nanti mati sebab beracun.
haha

salam jomaat!!

Faizah Jaafar said...[Reply to comment]

woowww...musti pergi...nnt takut kempunan...
musti enchek asben hangin lagi...masa yg 1st mintak domino piza kul 12mlm...apa kata yg no.2 ni ckp nak mkn mee racun kat bt.pahat lak...

kikin_78 said...[Reply to comment]

MI RACUN????????? x penah dengor plak...

paKLeE said...[Reply to comment]

hanya selepas 2 tahun kahwin ngan orang batu pahat, baru dapat rasa mee racun ni... :p

catz said...[Reply to comment]

aku pernah dgr nama mee racun ni.
tapi tataw rupa dan rasanya.
pedas nak mampos?
mmg beracun.
hahahha..
smlm mkn nasik goreng kat kedai.
mkn 3 sudu je sbb dia pakai cili api yang berapi2 cam bunuh orangg..
bungkus bawak balik.last2 buang sebab pedas keterlaluan.
pedas2 manja ai oke...tapi ni dah tahap kuar asap kat lidah. menggelupur.

afendi ariff said...[Reply to comment]

besh ke?
nama pun dah tak besh...
heh!

shu said...[Reply to comment]

penah dengar tak 'sambal setan'??
pedas gilerrr sambal ni..
mungkin lebih pedas dari mi racun..;p

nas said...[Reply to comment]

mee racun..huhu x mau la,kami nak mati dalam iman..hehe

makcikkantin said...[Reply to comment]

kalau dah racun..mesti ada madunya kan?

Tijah said...[Reply to comment]

misti mi tu byk asid borik kann?

ashley said...[Reply to comment]

mana smecta ko hari tu...
bok sini seksiap...
ha ha ha..

eddie dewanaga said...[Reply to comment]

ini famous ni... i'm on it!

Anak Jawa said...[Reply to comment]

ada yer???? tmn seri jaya tuu kat belah mana?

Yati-M said...[Reply to comment]

siap kata kat org jgn makan tu.. ni sure dia nak makan sorang jek.. hehehe

anyway, mi ni mmg nampak best..

imilias said...[Reply to comment]

mcm best jek. esok balik kg nak try ler

azim said...[Reply to comment]

memang mantap mee racun nie... sebb ada rasa kuah kambing yg mantapp...