Thursday, 21 January 2010

Restoran Suraya


Restoran Suraya
Seksyen 7 Bandar Baru Bangi



Ajaib... siakap masak Suraya
Bukan Suraya yang masak siakap?

Kita orang tanya SMS (siakap-masak-suraya) ni macam mana?
Budak kerja tu kata... lebih kurang masak merah/3 rasa
[Woi, daun ketumbar tuuu... pitam]

Ooo, nama kemain glamor kan... hehe
Tapi beza sikit lah, ada rasa dia tersendiri...
Macam ada campur kicap.. dan macam² isi kandungan lain tu ha, sedap

Sotong goreng tepung menyamar sebagai jemput²

Telur bungkus

Tomyam campur

Paprik campur


Keseluruhan sedap. Dan murah.
Dah. Nak nyanyi².

Surayaaa
Seperti mana kau dan mentari
Pengemis ini meminta makan free serangkaian cahaya
Dari mu Suraya...

22 perut lapar:

ibusinga said...[Reply to comment]

bak kata Chandler...
"too many jokes..too many jokes..."
ada sijil halal ke Siakap mabuk tu..???

dila~noor said...[Reply to comment]

taktau nak ckp ape..cume nak ketawa jer..hihihi (sotong trpkse pkai costume jemput2,sgt menyedihkan..kan?)

siakap masak suraya tu mcm byk noo bhn die..tak muak ker?

yuyee cap limau said...[Reply to comment]

alamak nape tetibe ai ade restoren nie??jgn taktau i nme suraya tau..haha..KOG,gtauler bpe harge??nakla pegi makan kat sane kot-kot orang yang bernama suraya nie dapat diskaun ke..hehe

Insyirah said...[Reply to comment]

Saya tertarik dgn menu Siakap Mabuk. Siakap tu yg mabuk ke, atau kita yg makan siakap tu akan jadi mabuk. Haha.

Tak tau plak kat Bangi ni ada banyak tempat makan best. Nanti bleh gi try.

afendi ariff said...[Reply to comment]

ni apa g mkn tempat tak halal ni?siap mabuk2 ni....heh!

catz said...[Reply to comment]

kog,
kenapakah tiada kelibat kerabu mangga di situ???? try kerabu mangga dia..banyakkk! selambak dan kategori sedap lah...cuma PEDAS nya tersangat lah uuuuuhhh..
tomyam kedai ni sedap...aku sukaaa..
tapi masakan dia adalah kebanyakkan nya sgt pedas. aku mkn sambal belacan dia terussss nak fitam.tataw lah lada import dari mana sbb tahap kepedasan dia adalah 12 juta desibel.
tapi overal kedai ni bagi aku sedap!

Portdy said...[Reply to comment]

Suraya masak Siakap...


or Siakap masak Suraya?

Lya Colours said...[Reply to comment]

siakap mabuk??
bahaya makan ni
kang x leh jalan lurus

Faizah Jaafar said...[Reply to comment]

Dont Eat n Drive....hehh..

Lady Arween said...[Reply to comment]

sexy la siakap tu..menggiurkan..

dillazag said...[Reply to comment]

hahahahahahahaha
you're too funny, my dear.. :)
refer to: Siakap Masak Suraya

Oh, that Siakap Mabuk is interesting too..

Beattey said...[Reply to comment]

Sian siakap tu..dia bagi berenang dlm air todi dulu...dah dapat siakap mabuk, baru dia masak...

hahahahha...

Sue @ Nenie said...[Reply to comment]

Salam Kak...
Aikkk akak tinggal area kl ke? ingatkan kat johor...

Wah best² lah menu sana...

Anak Jawa said...[Reply to comment]

motip sgt ikan pun nak nama glamer2...

melovesfood said...[Reply to comment]

fuhhh!!! tomyam and ikan itu!!!! saya suka kedai yg hidang benda2 pedas dan murah.. saya suke!

blogresipi.com said...[Reply to comment]

siakap mabuk pon ade? macam-macam.hehhee

Azman Md Safiee said...[Reply to comment]

AMS:
Budget Homestay RM70/night/house(2Room+2Bath) Jasin Melaka http://jasinhomestay.blogspot.com

ashley said...[Reply to comment]

restoren ni pun ramai juga kan pelanggannya.

urat keting pun tak pernah masuk sebab nampak ramai dan sesak.

geraugebang said...[Reply to comment]

Wak, wak, kita suka lagu Suraya... Kenapa restoran sedap, banyak kat bangi? Bangi tu besor sangat ke? Ada banyak sangat ke restoran. ada macam argentina tak keluasan dia.

kucingorengemok said...[Reply to comment]

Ibusinga - parit samsu pun wujud, apa la salahnya siakap nak mabuk sekali sekala ;)

Dila - ok je, kalau tak minat (eg daun ketumbar!) kuis ke tepi

Yuyee - ooo ya ka? kira suraya cap limau la ye? hehe... kalau tak salah, siakap+sotong+telur bungkus+air buah dalam $20+ tak sampai $30

Insyirah - kita lom cuba siakap mabuk tu, nanti dah makan kita bagi laporan mabuk ke tak lepas makan ;)

Afendi A - ikan yang mabuk, bukan aku, hehe

Catz - pedas la sedap

Portdy - kih kih... nasib baik tak jumpa jari/hidung/telinga suraya dalam lauk tu

Lya - best kan nama dia? haha

Faizah - don't drink and swim - pesanan kepada siakap itu

Lady Arween - eh macam lain je bunyinya tu

kucingorengemok said...[Reply to comment]

Dillazag - i thought it was a lame joke, nasib baik ramai orang yang threshold komedi rendah, hihihi ;)

Beattey - atau siakap mengandung, kena masak skit dia mabuk²...?

Sue - 2-2 pun boleh

AJ - ala nama ko pun glamer jugak, AJ... macam backstreet boys tu! haha

Lurpak - agak kedai macam ni kalau buat fish n chips mesti sedap kan

Blogresepi - hehe tu la, orang kuopio pun tak pernah buat lagi ikan mabuk

Azman - tq

Ashley - urat keting tu beli² lauk bungkus kat luor je senang, bawak balik makan kat rumah

Gerau - besar macam parit yaani :)

dilaOHdila said...[Reply to comment]

harus pergi ni
aku yang dekat ni pun tak sampai lagi kat sini (ahak)
good Info