Monday, 6 April 2009

Siri asam pedas

Episod 1: Asam Pedas Komando
Taman Dagang Avenue, Ampang (sebelah surau)

Asam pedas dia stail Melaka, letak alba dan limau purut. Set nasi + sayur + telur masin, dengan ikan pari atau ikan kembung RM8. Set yang sama, dengan kepala ikan merah RM14.  Harga ikan lain saya tak ingat. Dan kalau harga dah berubah sejak ekonomi meleset ni, saya kurang arif.

Episod 2: Asam Pedas Man Cafe
Kampung Baru, KL

Asam pedas pesen letak daun kesom. Nyum! Nyum! Ikan merah, bende, sotong comek = RM8.50

Ikan goreng, ikan masin, sayur, kuah meladong = RM5.50. 
Dekat sini banyak juga manisan untuk cuci mulut - puding, bubur sum-sum. Tapi tak syoh lah. Apa kelas makan puding sagu lepas hirup kuah asam pedas.

Episod 3: Asam Pedas KOG
Siapa kata ayam tak boleh masak asam pedas?

Episod 4: Asam Pedas KOG Lagi
Asam pedas ikan pari, versi Steve Irwin. 

9 perut lapar:

merbabu said...[Reply to comment]

enak nih makannya

merbabu said...[Reply to comment]

boleh aku minta dikit aja

merbabu said...[Reply to comment]

apa lagi ikan pari
wowwwwwwwwwwwwwww sedap dan nikmat

Jasmeen said...[Reply to comment]

weiiiiiiiiiii....pya la akak carik..pi umah lama, bermangga besor kepal!!!!!!!!ghopernyer pindah omah x berkabo!!!!!!...
alaaaa...wat stail akak ni...pacak 4-5 omah....lntk la ngan Israel..jnji akak jgn mcm dorg..hehehheh....
ni msh sessi angkut perabot lama kaaa???? heheheheh

ina said...[Reply to comment]

sedappppppppppp..lain kali pegi, kita gi serang asam pedas plak. ajak tokey membayar!!

zai@umiaiman said...[Reply to comment]

lamanyer mencari.. baru sini jumpa nyer.. amboiii apasal diamm jer ni..
kiter add link lee lin kat my blog yer

kucingorengemok said...[Reply to comment]

kak jasmeen & zai - ada jugak org cari kita ye, hehe. bangga! haah la skrg ni tgh angkut "perabut lama", so semua gambar² arkib je. tak brp ada gambar baru.

ina - kalau asam pedas, gi rumah KOG je la paling best. korang boleh tong² duit bayar, haha!

geraugebang said...[Reply to comment]

dah lama tak dengor kata meladong,n macha, kuis, memang orang Johor tok tok

mayangsayang said...[Reply to comment]

mak aihhhh... terliur acik... mmg byk makan betul .. so many info for makan plase..